Friday, September 23, 2011

3. Võrgukogukonnad


Võrgukogukonnaks, mida vaatlema hakkan, valisin MMORPG mängu World of Warcraft ehk WoW .

WoW on massiivne mitmemängija toega läbi interneti mängitav rollimäng. Oma praegusel kujul tuli antud mäng kasutusele aastal 2004, olles seega eksisteerinud praeguseks 7 aastat.

WoW ei ole samas aga enam see mis ta aastal 2004 oli, sest aastate jooksul on tulnud müügile mitu laienduspaketti ehk Expansionit, mis WoW'i sisese maailma suuremaks ja võimaluste rohkemaks on teinud.

Laienduspaketid ehk Expansion'd:

2007 - The Burning Crusade
2008 - Wrath of the Lich King
2010 - Cataclysm

Edaspidi analüüsin WoW'i puhul järgmiste kogukonna taastuleku faktorite paikapidavust:

Tehnoloogiline areng:

WoW'i kogukonna alustaladeks on Interneti olemasolu ja arvuti, mille parameetrid sobivad antud mängu jooksutamiseks. Parameetritest sõltum kui hea visuaalse elamuse sa mängust saad, sest kehvemate näitajatega arvuti küll jooksutab mängu, kuid paljud graafilised võimalused tuleb kinni keerata, et mäng normaalselt jookseks. Samas aga heade arvuti näitajatega on visuaalne tulemus väga meeldiv ja meeldejääv.

Võimalus valida kõikvõimalikke parameetreid

Iga kasutaja loob endale mängus oma tegelase ehk virtuaalse mina, kelle ta loob vastavalt oma soovide ja mängu poolt ette antud võimaluste järgi (välimus, oskused jne). Võimalusi pole küll lõpmatuseni palju, kuid siiski piisavalt et luua tegelane kes kasutajale meeldib.

Ajatu aeg

WoW'i mängitakse üle maailma, mistõttu on erinevate maailmaosade mängijatel kellaaeg väga erinev. Üldjuhul on küll mängijad jaotatud erinevate maailmaosade vahel, et ei tekiks olukorda, kus üks või mõned rohkemad mängijad on ainsad inimesed kes serveris parasjagu tegutsevad.

Kuna mängus on palju tegevusi mis eeldavad mingi kindla arvu inimeste kokku saamist, on parem kui ühte serverisse on koondunud mängijad, kelle kellaaeg on enamvähem sarnane (et välistada olukord kus ühel inimesel on hommik kui ta sisse logib ja samal hetkel logivad teised välja kuna neil on juba öö). Kuid siiski ka erinevate regioonide serverites võib esineda mitmeid erinevaid ajavööndeid, mistõttu osadel mängijatel on varane õhtu, teistel aga juba hiline õhtutund.

Kasvav rahuldamata suhtlemisvajadus

Üldiselt hõlmab WoW'i kogukond kasutajaid kes antud mängu mängivad. Võib öelda, et üks kogukond on mingi kindla regiooni serveris mängiv seltskond. samas aga jaguneb see seltskond omakorda alamkogukondadeks. Milleks on gildid, kus väiksem arv mängijaid enamasti ühise eesmärgi nimel koostööd teeb.

Omast kogemusest võin näiteks tuua Eesti gildi kuhu ka ise kuulusin. See hõlmas endas umbkaudu 30-40 Eesti rahvusest kasutajat, kes ühiselt mängus tegutsesid (varustuse ehitamine ja parandamine, teiste gildi liikmete aitamine, ühiste seikluste ettevõtmine jne). Nii mõnigi kord sai mängu sisse logida ainult selleks, et ühiseid hobisid omavate inimestega suhelda.

Hariduslikud püüdlused

Kuna tegu on peamiselt meelelahutuseks mõeldud kogukonnaga, siis hariduslikud püüdlused on mõnevõrra teisejärgulised, samas aga mänguga seoses saab targemaks teiste kaasmängijatega suheldes ning ega alati jutt just mängu teemadel ei käi, seega saab targemaks ka paljudes teistes eluvaldkondades.

Palju vaba aega, mida sisustada

WoW'i mängimine tõesti eeldab vaba aja olemasolu ja kui on vaja vaba aega sisustada, siis on WoW selleks päris hea lahendus.

Vajadus "millegi tõelise" järele, olgu või näilise

Nagu eelpoolgi mainitud, on mängu siseselt palju suhtlemist erinevate mängijatega. On suhtlemist inimestega, keda sa kunagi ei kohta ent samas Eestlaste guildi näitena on suhtlemist ka inimestega, kellega on ette võetud küll suve ja talvepäevasid, või siis niisama kokku saadud (need siis juba näost näkku kohtumised, mitte virtuaalsed)

Altruism

Ka WoW'i puhul esineb altruismi. Kaasmängijad aitavad teineteist, kogenenumad mängijad õpetavad vähem kogenenumaid, ja lisaks sellele saab abi ka muude erinevates eluvaldkondades tekkivate küsimuste, murede, probleemide puhul.

No comments: