Tuesday, September 27, 2011

4. Sotsiaalne tarkvara ja võrgukogukonnad/Sotsiaalsed võrgustikud


Vaatan et väga palju on neljandas teemas uuritud sotsiaalvõrgustikku nimega Facebook, seega otsustasin uurida vahelduseks sellist sotsiaalset võrgustikku nagu Second Life.

Second life on virtuaalne maailm, kus inimesed oma virtuaalsete avataride näol ringi liiguvad ja oma virtuaalset elu elavad.

  • Identiteet - 
Igal kasutajal on Second Life's oma kasutaja ehk avatar, Avataril on nimi, või õigemini nimed (ees ja perekonnanimi). Avatar on virtuaalne ja visuaalne seos reaalse kasutajaga ei pruugi olla nähtav. See on suuresti kasutaja enda valida, kas ta loob endale tegelase ja seob oma päris mina ja virtuaalse mina oma profiili kaudu, või eksisteerib vaid virtuaalse minana, avaldamata enda päris elu kohta ühtegi detaili.



  • Kohalolek - 
Mängus osalemiseks ja suhtlemiseks on vajalik mängu sisse logida. Olles mängu sisenenud, näed oma sõbralistis olevate kasutajate staatust ja kui kasutaja on selle lubanud, näed ka nende hetke asukohta. Saad nendega suhelda chati teel, võid osaleda erinevate gruppide vestlustes, võid kohtuda oma sõbra avatariga nii öelda näost näkku, suhelda kas siis messenger'i laadses chatis või kasutada voice chatti või tutvuda täiesti uute inimestega, rännates mööda virtuaalset maailma.

  • Suhted - 

Suhted ei ole Orkut'i moodi lahterdatud rohkem või vähem sõpradeks, vaid kuna tegu on virtuaalse maailmaga, siis on see võrreldav päris maailmaga, kus sa ka inimesi ei lahterda, vaid inimese nägu jääb sulle meelde, või siis inimene ise hoolimata sellest, et tegu on virtuaalsete tegelastega. (saab aga määrata kes näeb sind online, saad määrata kellele oma asukohta näitad jne, mistõttu võiks öelda, et eks saab mingil määral ka grupeerida oma tuttavaid)



  • Vestlused - 

Nagu eespoolgi mainitud, siis suhtlemisviise on Second life's mitmeid. Kõige tavalisem on 2 suunaline chat, kus inimesed omavahel kirjutavad (sarnaselt MSN'le ja Skyple), lisaks on olemas ka voice chat, kus saad suhelda ühe või enama inimesega, kusjuures lisaks häälvestlusele kohtuvad ka virtuaalsed avatarid virtuaalses maailmas. Chat töötab ka offline modes, kui üks inimene on offline ja teine online, ja kirjutatakse offline's olevale inimesele, siis vastavalt seadistusele, saab see inimene teate kätte kas järgmine kord mängu logides, või siis saadetakse talle kirjutatud jutt mängust edasi ta emaili aadressile.


  • Rühmad - 
Nagu eelpoolgi mainitud, siis otsest kasutajate gruppi jagamist minu mäletamist mööda ei ole, vähemalt ma pole seda võimalust ise avastanud, samas on aga võimalik liituda erinevate suhtlusgruppidega, mille kaudu siis tegelikult ka erinevad kasutajad juba ongi grupeeritud iseenesest.

  • Reputatsioon - 

Otsest kasutajate hindamissüsteemi Second Life's minu teada ei eksisteeri, samas aga nagu päris maailmaski, jäävad näod ja teod teistele meelde, mistõttu erinevates tutvusringkondades info kipub siiski levima, kuigi kellelgi just mingit kuulsuse numbrit säravate tähtedega näha ei ole pea kohal (iseenesest on see aga võimalik tekitada)



  • Jagamine - 

Öeldes, et Second Life'i puhul on tegu virtuaalse maailmaga, siis ma ei liialda absoluutselt. Seal mängus on füüsiline virtuaalne maailm (majad, autod, laevad jne) Reaalsed kasutajad kes on loonud omanäolise tegelase (kasutaja kujundusvalikuid on peaaegu lõpmatult palju), maailmas on töötav majandussüsteem koos reaalse virtuaalse rahaga. Mängust võib leida reaalsest elust kopeeritud kunsti ja vaatamisväärsusi, seal toimuvad erinevad "Live" kontserdid ja üritused. Mida ma selle loeteluga tahan öelda, on see, et jagamine on Second Life's ülitähtsal kohal, jagatakse oma kultuuri, kunsti, unistusi, fantaasiaid, loomingut jne.


Ja arvan, et siinkohal ka oma jutu nüüd lõpetan :)

No comments: