Tuesday, November 22, 2011

13. Kogukondlik tarkvaraarendus

Oma sellekordses ülesandes peaksin võrdlema omavahel kahte vaba tarkvara projekti arenduse vaatenurgast.

Kuigi minu kokkupuuted vaba tarkvaraga on hetkel veel küllaltki kesised, siis mõtlesin võrrelda järgmisi projekte:

Android - Google Code lehte kasutav projekt. Google Code leht on siis google'le kuuluv lehekülg, kus asuvad google toodete dokumentatsioonid, arutelu foorumid, arendajate tööriistad jne. Ehk siis lühidalt kokkuvõttes on tegu projektiga, mida arendatakse läbi Google'le kuuluva arendajate lehekülje Google Code.

Ubuntu - Launchpad weebi aplikatsiooni ja weebilehte kasutav projekt, mis võimaldab kasutajatel arendada ja hooldada tarkvara. Lehte arendab ja hoiab töös Caconical Ltd.

Nagu näha siis mõlemad projektid töötavad.

Kuna olen rohkem kokku puutunud mitte kogukondliku tarkvara arendusega, siis väga ei oska neid kahte projekti kommenteerida. Võin ainult öelda, et mõlemad paistavad toimivat täiesti normaalselt.

Kui ma ise võiks teadmatustest kahelda, kas selline vaba arendamine ka vilja kannab, ja kas asjad õigeks ajaks reeglitele vastavalt valmis saadakse, siis kuigi ma pole seda otseselt spetsiaalselt uurinud, siis ma ei ole kuulnud küll, et kuskil mingi asi tegemata oleks jäänud.

Samas nagu oma kogemusestki näen, siis kindla piirilises süsteemis mingit softi arendades (kindel arv palgalisi arendajaid) jäävad tõesti nii mõnedki pugid märkamata, sest sellsie süsteemi puhul ei käi iial nii palju erinevaid silmi koodist üle, et sealt mingeid vigasid välja leida.

Seega kuigi need 2 projekti tunduvad olevat erinevad on nad suht võrdväärselt head.

Samas aga kui vaadata ühte mu eelnevatest blogi postitustest, siis tundub, et androidi projekti juures võib miinuseks olla google'i käitumine, kes ühe riliisi puhul lihtsalt otsustas, et ta seda ei avalda, mistõttu halvas sellega mõneks ajaks kogu selle riliisiga seotud arenduse. Olgugi et ajutiselt kui ma õieti aru saan, on see jama ja võib ka edaspidi ette tulla.

Samas ubuntuga seoses ei ole ma veel kordagi kuulnud, et ubuntu mingi riliisi lähtekood oleks oma suva järgi kinniseks muudetud mingiks ajaks.




No comments: