Tuesday, November 22, 2011

14. Asotsiaalne tarkvara ehk sotsiaalmeedia pahupool

Sellekordses ülesandes siis teemaks interneti pettused ja manipulatsioonid.

Mõtlesin, et mida kirjutada ja jõudsin arvamusele, et kirjutan äkki mõningatest endaga veidi lähemalt seotud kogemustest.

Kogemus1:

Olen juba pikemat aega World of Warcrafti usin fänn olnud. Nagu aegajalt ikka ette tuleb, olen ka mina vahepeal mängimisse pause teinud. Pausi all mõtlen siis mingit pikemat perioodi, 1st kuust 1 aastani. Viimati kogesin sellega seoses aga ebameeldivat üllatust. Nimelt olles mängust pea aasta eemal olnud, teavitas sõber ükspäev, et kuule, sa oled jälle mängima hakanud ? Nimelt leidis ta Wowi kodulehelt infot, kus mu kasutaja on usinasti toimetanud mängus, ajal kui ma ise sellest midagi ei teadnud. Uurisin siis asja lähemalt ja oligi, mu konto oli lukus kui püüdsin seda uuesti aktiveerida, seega peale mõningasi asjaajamisi, sain oma konto jälle lukust lahti  ja endale. Umbkaudu sellel ajal avastasin ka et keegi oli mu maili kontole sisse loginud väga valelt ip'lt. Ehk siis prooviti läbi mu mailikonto mu wowi kontot taaskord aktiveerida. Nüüd olen turvaseadeid veidi tweakinud ja ka õppinud ettevaatlikum olema.

Kogemus2:

Taaskord seoses World of warcraftiga. vahetpidamata saan wowi konto ohus olemisega seotud emaile, mis paluvad, et ma läheks kuhugi lehele ja sisestaks oma konto andmed, muidu mu konto blokitakse ära, või kustutatakse ära, või pannakse pettuse tõttu kinni või jumal teab mida muud. Muidugi gmail tembeldab selle kohe spammiks automaatselt, mis on hea ja kui kohati on ka kahtlusi mingi maili õigsuse osas, saab alati googeldada mailis olevaid detaile.

Kogemus3:

Olen mõned korrad saanud maili, mis sarnaselt Aafrika kirjadega, sisaldades väga vigast eesti keelt, räägivad mulle super heast võimalusest. Nimelt olla mingi firma juht ära surnud ja jätnud mingi firma raha kuhugi panka, kust oleks see vaja kätte saada, et tehes midagi edasi, aitaks kirja saatja mul selle raha välja võtta andes mulle sealjuures täiesti idiootsalt suure summa (enamuse sellest summast), kuna ainult minu abiga saavat selle sealt kätte.

On olnud ka maile surnud sugulaste kohta, ja sarnaselt firma mailile, on teavitatud, et mingi võimude uurimise käigus on mingi firma varad arrestitud, kuid kuskil salajasel kontol on mingi suur summa raha, mille firma sekretär saaks nüüd koos minu abiga kätte. Osa rahast jääks sekretärile ja taaskord enamus summast jääks mulle, kuna olen nii lahkesti nõus neid aitama.

Viimaste puhul aga peab ikka väga naiivne olema, et neis peale muigama panevate kirjavigade ja fantastiliste seletuste miidagigi mõistlikku leida.

No comments: